Is jouw website aan vervanging toe? Deel 1

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Een vraag die we vaak krijgen van onze klanten is: Is mijn website aan vervanging toe? Ze vragen zich af hoelang een website eigenlijk meegaat. Het is niet altijd makkelijk om hier een antwoord op te geven. Een goede website kan jaren meegaan, terwijl een minder goede website na een jaar al aan vervanging toe kan zijn. Het is daarom belangrijk te kijken naar bepaalde kenmerken en onderdelen van de website. Naar onze mening is het tijd voor een nieuwe website als je huidige website voldoet aan één of meerdere van onderstaande kenmerken.

Dit is deel 1 van 2 blogberichten op onze website. In het tweede deel benoemen we nog 5 kenmerken van een website die aan vervanging toe is. De link naar het volgende artikel vind je onderaan de pagina.

1. Het design van je website is verouderd

Tijden veranderen. Wat het ene jaar hip en modern is, kan het jaar erna al als ouderwets worden ervaren. In webdesign zie je elk jaar nieuwe trends die het jaar erna vervangen worden. Wanneer je kiest voor een hypermoderne website, kan het zijn dat deze juist sneller verouderd dan wanneer je kiest voor een ingetogener design. Het design van je website is enorm belangrijk voor de look en feel die je klanten ervaren. De website voor je bedrijf is namelijk vaak de eerste indruk. Ziet jouw website er ouderwets uit en is het moeilijk om het design relatief makkelijk te updaten? Dan is het wellicht tijd voor een nieuwe website.

2. De website is amateuristisch

Vooral bij startende ondernemers zie je het vaak. Er wordt in de beginfase snel een website gemaakt door de ondernemer zelf, een vriend of familielid. Deze website voldoet dan ook prima de eerste jaren, maar inmiddels is het bedrijf gegroeid. De website is echter niet meegegroeid. Dit kan leiden dat een website die amateuristisch oogt en niet representatief is voor het bedrijf. Ook is het vaak zo dat een (gratis) websitebouwer die bij de start van de onderneming erg aantrekkelijk leek, toch niet meer zo voordelig is. Denk bijvoorbeeld aan hoge maandelijkse kosten, langzame laadtijden en zeer beperkte mogelijkheden op het gebied van design en funcitonaliteiten. Merk je dat je vastloopt in het huidige systeem waarmee je website is gemaakt of betaal je een hoog maandbedrag voor een matige website? Informeer dan naar de voordelen van een nieuwe website voor je bedrijf.

3. De website wordt niet (meer) geüpdatet

In sommige opzichten in een website als een auto. Wanneer je er geen onderhoud aan uitvoert, zullen onderdelen van de website steeds minder goed werken totdat uiteindelijk de hele website stuk gaat. Het is belangrijk om alle aspecten van de website regelmatig te controleren op updates en deze uit te voeren. Doe je dat niet? Dan kan het zijn dat je website traag wordt, afbeeldingen niet meer zichtbaar zijn, elementen gaan verspringen of zelfs de website onbereikbaar wordt. Niet alleen onhandig voor jou en je klanten, maar ook Google en andere zoekmachines worden hier niet blij van. Het resultaat? Een lagere positie in de zoekresultaten en dus een slechtere zichtbaarheid!

Ga je voor een nieuwe website? Met ons Onderhoud & Veiligheid Pakket heb je geen omkijken meer naar het updaten van je website. Wij houden hem up-to-date, beveiligen hem én maken op regelmatige basis back-ups. Zo kan jij je focussen op waar jij goed in bent.  

4. De navigatie van de website is onduidelijk

Een slechte navigatie op je website is de nummer één irritatiefactor van je bezoeker. Als bezoeker wil je namelijk snel de informatie vinden waarnaar je op zoek bent. Dit kan bijvoorbeeld een contactformulier zijn, informatie over de mensen achter de onderneming, een dienstenoverzicht of de social media kanalen.


Wanneer een bezoeker niet binnen een paar klikken bij de juiste informatie terecht kan komen is de navigatie van de website niet goed genoeg. Dit zal leiden tot een hoog uitstappercentage van de bezoekers op je website. Dit heeft dan weer gevolgen voor je Google ranking.

Door in een vroeg stadium al na te denken over de navigatie van een nieuwe website weet je zeker dat je bezoekers eenvoudig alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Wel zo handig.

5. De website is traag

Een goede website is een snelle website. Een trage website zorgt ervoor dat bezoekers afhaken. Een trage website is namelijk zeer gebruiksonvriendelijk. Door gebruik te maken van de juiste technieken, alle content te optimaliseren én gebruik te maken van goede hosting is een snelle website gegarandeerd.

Hier worden klanten en zoekmachines blij van. Zo kom je sneller op een hogere positie in de zoekresultaten waardoor je zichtbaarheid aanzienlijk verbeterd. Daarnaast komen bezoekers eerder terug op je website en is de kans groter dat ze een actie ondernemen dankzij een goede call-to-action

Benieuwd naar welke kenmerken nog meer duiden op een slechte website? Lees nu deel 2 van dit artikel:

Zelf op zoek naar een nieuwe website voor jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact op en ontdek hoe wij jouw online zichtbaarheid kunnen verbeteren.

Inhoud

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Neem contact op via mail, WhatsApp of telefoon. We denken graag met je mee over hoe je de online zichtbaarheid van jóuw bedrijf kunt verbeteren. 

nieuwsbrief ontvangen?

Ontvang updates, tips & nieuws van facemakers. Geen spam. Beloofd.